NEW RELEASES    CATALOGUE    ARTISTS    PRESS    AWARDS    EDITIONS    DISTRIBUTION    KAIROS    SHOP    ABO / SUBSCRIPTION    NEWS[LETTER]   
   
 


































































































































 
 1 2
 


Konzert für Klavier und Orchester

www.beatfurrer.com


Preis der deutschen
Schallplattenkritik
3/2009


International Piano Awards 2009

Download in high definition on hd-klassik.com

Press
  BEAT FURRER - Konzert für Klavier und Orchester

Nicolas Hodges piano
WDR Sinfonieorchester Köln / Peter Rundel conductor
Petra Hoffmann soprano / Eva Furrer bass flute
Kammerensemble Neue Musik Berlin
Isabelle Menke voice / Eva Furrer contrabass flute
Tora Augestad soprano / Uli Fussenegger double bass

Includes booklet with texts by Marie Luise Maintz
0012842KAI - 2009


tracklisting:

(01) Konzert für Klavier und Orchester (2007) 18:35
(02) invocation VI (2007) 8:39
for soprano and bass flute
(03) spur (1998) 12:53
for piano and string quartet
(04) FAMA VI (2005) 10:12
for voice and contrabass flute
(05) retour an dich (1984) 16:38
for piano trio
(06) lotófagos I (2006) 12:53
for soprano and double bass

TT: 77:10

The Concerto for Piano and Orchestra (2007) is a search for pathways in the sense of a new exploration of sound: It is the summation and continuation of a composed investigation and analysis of the piano’s sound, whose phenomena, resonances, overtone spectra and pedalizations. “I was mainly concerned,” says the composer, “with giving the piano a resonance throughout the whole work and with maintaining the plasticity of the piano sound. The piano sound always remains the center of gravitation, while the orchestra is the amplifier giving space to the piano.” (Marie Luise Maintz)

Das Konzert für Klavier und Orchester (2007) ist eine Spurensuche im Sinne einer Neuerkundung des Klangs: die Fortsetzung und Summe seiner komponierten Auseinandersetzung mit dem Klavierklang, dessen Phänomenen, Resonanzen, Obertonspektren, Pedalisierungen. „Mein Hauptanliegen war“, so sagt Beat Furrer, „dem Klavier im ganzen Stück eine Resonanz zu geben und die Plastizität des Klavierklangs zu erhalten. Der Klavierklang bleibt immer das Gravitationszentrum, und das Orchester ist der Verstärker, der dem Klavier einen Raum gibt.“ (Marie Luise Maintz)