NEW RELEASES    CATALOGUE    ARTISTS    PRESS    AWARDS    EDITIONS    DISTRIBUTION    KAIROS    SHOP    ABO / SUBSCRIPTION    NEWS[LETTER]   
   
 

































































































































 
 1 2
 


Infinto nero

Press

Download in high definition on hd-klassik.com
  SALVATORE SCIARRINO - Infinito nero

Sonia Turchetta mezzosorano / Carlo Sini rezitation
ensemble recherche

Includes booklet with text by Carlo Sini
0012022KAI - 1999


tracklisting:

(01) Salvatore Sciarrino / Carlo Gesualdo
Le voci sottovetro (1999) Gagliarda del Principe di Venosa 1:41
(02) Torquato Tasso
Lettere poetiche (1583) A Girolamo Mercuriale, Padova 3:50
(03) Salvatore Sciarrino / Carlo Gesualdo
Le voci sottovetro, Tu m'uccidi, o crudele 3:27
(04) Torquato Tasso
Lettere poetiche (1585) A Maurizio Cataneo, Roma 5:01
(05) Salvatore Sciarrino / Carlo Gesualdo
Le voci sottovetro Canzon francese del Principe 4:47
(06) Torquato Tasso
Lettere poetiche (1586) A Giovan Battista Cavallara 2:28
(07) Salvatore Sciarrino / Carlo Gesualdo
Le voci sottovetro Moro, Lasso 4:41
(08) Salvatore Sciarrino
Infinito nero Estasi di un atto (1997-98) 26:39

TT: 52:45

Attracted by the borderline experiences and solitary forms of a gradually darkening Renaissance, these compositions by Salvatore Sciarrino revolve around three figures from the 16th century, all of whom lost control in the field of tension between feverish living and spiritual demise, between brightness and damnation, inspired, driven and obsessed. The famous poet Torquato Tasso describes in three authentic letters (Lettere poetici) his tormenting visions of goblins and phantoms. This is all reflected in Sciarrino's intense, whispering, whirring music, in which silence is as significant as the birth of sound, "Almost naked, sober," remarks the composer, "and that is an important element when one is listening to music. Only in this way can it bore its way into the flesh." (Carlo Sini)

Angezogen von den Grenzerfahrungen und einsamen Gestalten einer sich langsam verdunkelnden Renaissance, umkreisen diese Kompositionen von Salvatore Sciarrino drei Figuren des späten 16. Jahrhunderts, sie alle im Spannungsfeld zwischen fieberhaftem Leben und geistiger Umnachtung, zwischen Helligkeit und Verdammtheit außer sich geratend, Inspirierte, Getriebene, Besessene. Der berühmte Poet Torquato Tasso schildert in drei authentischen Briefen seine quälenden Visionen von Kobolden und Phantomen (Lettere poetiche). Dies alles im Spiegel von Sciarrinos intensiver, flüsternder, flirrender Musik, der die Stille wichtig ist als die Geburt des Klangs, ”fast nackt, nüchtern”, so der Komponist, ”und das ist ein wichtiges Element, wenn man Musik hört. Nur so bohrt sie sich ins Fleisch hinein. (Carlo Sini)